Hargai setiap detik yg berlalu

Lilypie Breastfeeding tickers

Saturday, February 13, 2010

i'm back-newborn


hehe..dah lama x buka blog ni.klu kueh dah bkulat pon..skang dah citer baru..buka buku baru..selamat melahirkan 1st baby..baby boy..Ahmad Nazrol Amsyar namanya..mase scan engat gal-gal.kuar-kuar boy plak..semuanya bermula pada detik 10.36 minit pagi bertarikh 19 okt 2009. Bertempat di Hosp PPUM..pengalaman bersalin ni best gak..bukan best ape..dapt merasai pengalaman yang sesetengah org x bleh rase dan xkan boleh rase..walaupun sakit tp aku bersyukur sgt2..semuanya selamat..anugerah yang x ternilai Allah bagi pada hambanya yang bernama Nadzirah..

Sebelum tu mcm2 pengalaman bersalin pernah aku dengar..ade yang menggerunkan..tapi bagi aku aku dalam kategori mudah bersalin kot..aku x rase serik lagi..hehe..aku sakit pinggang dalam kul 2 pagi..mase tu mengantuk sgt..ignore je rase skit tu..tapi makin lama makin kuat..aih..dh nak besalin ke.due 24hb 10..ambil langkah beringat aku gtau hubby yg ngah syok tido...dlm kul 4 pagi g ospital..mase tu hari senin..xnk ambil risiko jem..so pegi je..k.l sunyi sepi waktu ni..smpai ospital nurse suh dok kt wad,doc xder ag tk check..dlm kul 6 pagi..doc dtg..die check bukaan jln..dh 6 cm..(tq doc,baik doc ni,klu xslap nama die ezra)...die suh tunggu kul 9 nnti dtg ag tk bersalin..huis..dh tibe masanye...berdebar...klu dok skit sempat lagi terlelap sekajp tu pon sbb dikejutkan oleh rase sakit...dlm dok mnunggu..ade nurse yg tanye.."x skit ke dik?"..aku jwb dengan sbar "sakit le kak"..tahan je...dlm kul 930 doc dtg...doc pempuan..yg ni aku xtau nama..die xpakai nametag.....

tepat pkul 10 36.aku selamat bersalin bby boy..penat gak bersalin ni..memerluakn tenaga yang byk..walaupun suami xmsuk tp staf2 kt cni bg sokongan moral yang penuh...ramai plak doc n nurse dtg pade mase tu..klu xsilap aku 2 doc n 4 orng nurse dtg bg support..dieorg jerit ramai2.."lagi...lagi..llagi"...bagi xnk menghampakan dioerng aku push jugak r..hingga lahirnye Amsyar...ehem..mula2 nurse letak kt dada aku..xterkata aku waktu tu..aku tengok die..die tengok aku..x nangis plak tu...aku cium jek..pastu nurse amik ..trus nangis..

tu la sikit senbyak pngalamn yag xternilai aku lalui...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails